fredag 13. april 2012

Påskefeiring i California - Del 2


På onsdag i forrige uke kom altså Pappa, Gunnveig, Heidi, Sondre og Sivert på besøk! Det var koselig. Vi har gjort mye artig, blant annet har vi vært på Griffith Observatory sammen med Ole og Karl Yngve. En ordentlig ekspedisjon dette, altså! 

Gunnveig, Sivert og Heidi foran Downtown LA.
Papsen og Heidi foran Hollywood-skiltet. 
Heidi og Random Banana Guy foran Hollywood-skiltet. Jeg komplementerte ham for den fine bananen, og han takket og sa at han ofte fikk komplimenter på bananen sin. 
En hel haug med Hollywood-stjerner samlet på et sted! Wow!
Søskenbilde foran Hollywood-skiltet. Wookien til venstre kom bare inn og stilte seg opp sånn uten videre. Vi andre turte ikke si noe i frykt for raserianfall. Wookier er jo som kjent agressive og uforutsigbare. 
Papsen observerte denne politibilen nøye. Ser da rimelig fornøyd ut her?
Vi traff også denne øglen på Griffith. Skumle greier, altså. Var like før den spiste oss til middag. 
Vel hjemme igjen i Gabrielino Drive ble det grilling og gode greier. Heidi og Sivert lager salat.
Lagarbeid foran grillen! 
Koselig familiemiddag! 
På fredagen ble det en tur på stranda for å få grillet seg litt. Det var litt mye vind og sånn, men ellers bra.
Mor og sønn koser seg i sola.
Sondre og Heidi koser seg også. De er ganske sky, så man må egentlig snike seg inn på dem når de ikke ser det, hvis ikke kamuflerer de seg med en gang. Her har jeg ikke lyktes helt, som dere ser. Vel, jeg får øve meg litt. 

Sjøla sjøl måtte jo få utløp for eksponeringstrangen, selvsagt! Her i ny topp som plutselig kom dumpende ned i postkassen min fra verdens beste Line i Oslo! Hun påstod at den hadde ropt navnet mitt etter henne eller noe i den dur, så hun hadde ikke noe valg. Og den var helt rett for meg! Både farge, prikker og størrelse var helt perfekt! Tusen takk, snuppa mi! 


Papsen måtte selvsagt uti havet en tur! 
...men han kom seg fort opp igjen også, da! Det skal sies. 
Sondre er oppe og vaker. 
Etter vel endt badetur og middag på Steelhead Brewery ble det en aldri så liten is på Youghurtland! Nammi nam!
Og så ble det en tur på kontoret til KY for å skrive ut billetter til Six Flags til lørdagen. Der står det flytende nitrogen i gangen. Gøy! 
Sondre prøvde seg som matematikkprofessor, og viste sin kunnskap om integraler og freshe greier. Se, så proff! Gutten er jo som skapt for dette, vet dere ;)
Heidi pyntet på grafen til Sondre etterpå. Viktig å ha litt blomster i hverdagen, vet dere. 

Nå har alle sammen dratt hjem, og karl Yngve er på Fulbright-konferanse i St. Louis. Så da sitter jeg her alene da. Overskyet er det også. Sukk... Neida, jeg koser meg! Det høres sikkert kvalmt ut, men det er faktisk deilig med en dag uten sol også. Jeg har fått mer enn nok sol de siste par ukene, så det er godt å la huden hvile litt. Og så får jeg nerdet fra meg ganske bra og sånn. Blir jo ikke så mye nerde-tid på meg når det er besøk her. 

Ellers har jeg en gladnyhet! Det har seg sånn at jeg har fått et framifrå jobbtilbud i Trondheim, som jeg rett og slett følte jeg måtte si ja til! Så derfor kommer jeg hjem til Fedrelandet i starten av Juni i stedet for slutten av juli. Hooray! Karl Yngve skal fortsatt være her og jobbe ut Juli, da. Så da blir det nok en periode fra hverandre. Den 4. i rekken, for å være eksakt. Men det er bare snakk om i underkant av 2 mnd, så det skal nok gå bra!  Og så får jeg jobbe med det jeg har lyst til! Jippi! Karl Yngve får dessuten besøk av Lars Eivind i juni/juli, så da blir han ikke ensom hele perioden. Vår venn Dan har også lovet å ta vare på den stakkars etterlatte ektemannen min, så han er nok i gode hender. 

Ellers blir det straks mere blogging fra påska i California! Familien er nok over Atlanterhavet et eller annet sted akkurat nå. Har ikke hørt noe fra dem, så da regner jeg med at de kom seg på flyet som gikk umenneskelig tidlig i morges.

1 kommentar: