lørdag 4. februar 2012

Ticket to ride, trivsel og en katt med personlighet!

Det var en stjerneklar kveld i januar da jeg, Karl Yngve og Heidi satte oss på sparken og suste nedover Bøckmanns vei i Trondheim på spark. Vi lo så vi gråt på veien ned, for det var så artig! ....eller vent, kanskje det bare var meg? Uansett: Her kommer nok et innlegg om koselige aktiviteter fra juleferien. Jeg tror faktisk dette foregikk på samme dag som det forrige Trondheims-innleggget mitt. Ingrid inviterte på spillkveld og godis før Heidi skulle oppover til Nordens Paris igjen. En annen personlighet vi var sammen med var Isa, Ingrids herlige katt. Jeg hadde en smule katteabstindens, så det passet alldeles utmerket å henge litt med henne. 



Heidi lader opp til brettspill med kake og snacks!





Den omtalte kattefrøkenen poserer for fotograten i meget kjent positur.  Har dere sett den japanske Youtube-katten Maru? Jeg synes Isa minner litt om han. Hehe. Samme fascinasjon for å sitte oppå eller inni ting! Men de fleste katter har vel en trang til å stappe seg selv inn i rom som egentlig er for trange. God underholdning er det i alle fall! 



Vi er i gang med spillet! Heidi funderer på hvor hun skal sette togene sine.



Tog kan brukes til så mangt!



Karl Yngve prøver å kose med Isa. Isa ser febrilsk etter en utvei. Merkelig at Karl Yngve ikke har lært noe av å observere meg sammen med katter. Jeg har en tendens til å ikke la de stakkars dyrene være i fred, og de stikker følgelig av relativt kjapt. Katter er selvstendige dyr som helst skal hoppe opp på fanget selv, ikke bli løftet opp!  Det er ikke rart at Sinus er så sky som han er etter å ha blitt tvangskoset på relativt ofte etter at han flyttet inn hos oss. En dag lærer sikkert jeg også. Vel, han kommer jo og legger seg sidenav oss i sofaen også, så det kan jo ikke være så ille, tross alt! Hehe. Gleder meg til å kjøre ned til Hanne og Lars i Volda og hente ham igjen når vi er tilbake i Fedrelandet! 



Men Heidi sitt fang var helt ok! Heidi trodde ikke sine egne øyne da Isa plutselig satt på fanget hennes.



Satt der en god stund også, faktisk! Hehe. Må være der det skjer, vet du!
Det var alt i alt en veldig koselig kveld. Ticket To Ride er kjempeartig. Vi prøvde en ny versjon denne gangen, nemlig Asia. Den var ikke så verst den, altså! Men jeg tror USA er min favoritt fortsatt. Jeg husker forresten ikke hvem som vant! Det var sikkert Karl Yngve. Han tar spill svært alvorlig. Jeg gleder meg til neste spillkveld! Det er riktig nok en stund til, men læll.

Har du spillt Ticket To Ride? Hva synes du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar