søndag 20. november 2011

Disneyland Photo Walk


I Disneyland har de pynta til Jul og vel så det! Herlig, altså! Sist vi var der var det Halloween, og omtrent hele stedet var orange. På fredag var jeg der en tur for meg selv mens Karl Yngve var på jobb. Hovedgrunnen til at jeg dro var for å øve på fotografering. Kan du komme på et bedre sted til formålet, kanskje? Ikke det, nei? Vel, mesteparten av bildene er tatt med manuell modus, altså at jeg har justert ISO-verdi, blenderåpning, lukkertid og hvitbalanse omtrent hele tida, fordi det var overskyet og veldig skiftende lys. Det meste er også tatt med manuell fokus. Vanskelig, særlig med motiv som beveger seg! Hvis dere vil, kan jeg forklare litt om disse begrepene i et senere innlegg. Jeg koste meg stort, og det var absoultt ingenting feil med å være i Disneyland alene. Ingen som klager over at jeg sinker dem siden jeg skal ta bilder hele tiden... hehe. Vel, egentlig skulle jeg møte ei som jeg har møtt gjennom en såkalt "meetup-gruppe" med andre hobbyfotografer på nett, men så sendte jeg henne sms da hun og datteren akkurat skulle til å dra. Men vi ble enige om at dette var gøy, så vi kommer til å gjøre det senere også. Forhåpentligis blir det litt bedre vær da :)

Her er noen av bildene jeg tok på fredag. Noen er fra den daglige paraden de har der. En av våre islandske venner fortalte at det koster 4 millioner dollar pr dag å drive Disneyland. Jeg skjønner det, når de skal ha profesjonelle dansere, kostymer, store forseggjorte vogner og profesjonelle musikere i en daglig parade, i tillegg til alt det andre i parken. De har jo flere dager i uka med gigantisk fyrverkerishow, blant annet! Det har jeg ikke fått med meg ennå da, så det må jeg!













































Hvis/når pappa og gjengen kommer på besøk så må vi dra til Disneyland! Jeg kan lokke med korps og storband av ypperste kvalitet! Tinnsoldatene dere ser lenger oppe i innlegget spiller selv, ja! De var ikke noe dårligere enn garden, for å si det sånn! 

1 kommentar: