lørdag 5. november 2011

Amerikansk Lakris - Del 2

Heisann, folkens! Etter diverse oppfordringer i kjølvannet av mitt forrige lakris-innlegg har jeg gått til anskaffelse av Good & Plenty! Dette skulle man jo tro var lakrispinnen i mitt liv! Seee på fargene da!




Men jeg må si at min lillesøster Heidi kjenner meg godt. Hun mente at de kanskje ikke kom til å nå opp til Helene-standart. Vel, de er gode nok, og jeg ville ha spist disse hver lørdag hadde det ikke vært for lakrispinnene til Trader Joe's! De er bare best! Jeg er en konsistens-person, og Trader Joe's lakrispinner vinner på at de er myke, samtidig som de gir litt motstand til tennene. "Al dente", som man sier i pastaverdenen. I tillegg er lakris/candy-ratioen bedre hos Trader Joe's, siden de har mest lakris! Skulle jo bare mangle! Good & Plenty er helt ok de, men i forhold til Trader Joe's blir de litt for søte (type falskt søte) i smaken, samt at lakrisen ikke er like god. De er også litt "tørrere" hvis dere skjønner hva jeg mener. Ikke like juicy. Ja, jeg er lakrisoman! Sånn er det bare!



Vel, dette er bare én lakrisomans mening. En annen ville kanskje sagt noe annet. Smaken er jo, som kjent, som baken. Hva med deg? Har du smakt Good&Plenty? De har de visst i Norge også. Hva synes du? 

1 kommentar:

  1. Eg tykkjer pinnane på Trader Joe's har for lite lakris og for mykje "candy". Men elles er dei gode.

    SvarSlett