fredag 4. november 2011

A Song Of Ice And Fire, True Blood og Hverdagsliv


Jeg sitter her med frokost i magen og morrakaffe ved siden av meg. Jeg skal klare å stå opp tidligere i morra. Var oppe i 10.tida i dag. Men jeg har så spennende bok, så jeg klarer ikke å legge meg! Jeg leser andre bok i serien A Song Of Ice And Fire av George R. R. Martin: A Clash Of Kings. Ble hekta etter å ha sett TV-serien A game Of Thrones, som er basert på bok nr 1. Så nå leser vi bøkene begge to! Har du lest bøkene? Er/var du like hekta som meg? 
Ja, dere, jeg kan informere om at det faktisk har regnet i Irvine i dag! Det er den tredje dagen det har regnet siden vi kom hit. Huffameg...høhø! Det hår sluttet nå da. Klokka er snart 11 på formiddagen her nå. Men jeg tror Karl Yngve ble ganske gjennomvåt da han dro til jobb i dag tidlig! Sola er på vei tibake, men temperaturen er ikke helt der den skal være enda. Vel vel, da blir jeg inne en stund til. Skal møte Karl Yngve på banken om et par timer, for vi har et par ting vi skal spørre om i forhold til Amerikansk bankpraksis. Jeg er kunde i Wells Fargo, mest for å faktisk kunne betale store regninger, for det skal helst gjøres via sjekk. Fatter ikke hvorfor, men joda, sånn skal det være. Hvorfor ikke bare sende penger på nettbanken? Neida, det skal være vanskelig her i dette landet. Grunnen til at vi trenger banken akkurat nå er at vi har funnet en bil vi vil kjøpe. En koselig inder oppi gata har en gullfarget Mitshubishi Galant han vil selge oss, og det er jo fint. Det er greit å ha bil her, for avstandene er store, og bussforbindelsene ræva.

Jeg og Karl Yngve koser oss sammen om dagene. I går lagde jeg middag fra bunnen av igjen, nemlig linsegryte. Våre venner Erlend og Sigrid lagde det til oss en gang, og den var kjempegod! Dette måtte altså prøves! Jeg er generelt glad i linser og bønner og sånt, mye pga konsistensen, tror jeg. Mmh! Gårsdagens middag ble i alle fall en suksess, igjen og jeg brukte denne oppskriften. Ukas andre vegetarmiddag, samt utvidelse av kokke-repertoaret. ikke verst, hæ? Gårsdagens middag måtte selvsagt også dokumenteres: 



Sjøla disker opp.



Voilá! Mens vi åt så vi de to siste episodene i sesong 4 av True Blood. Har du sett serien, evt har du sett så langt? Hva synes du? Jeg har visst begynt å nå et metningspunkt på denne serien også. Gikk jo lei av Supernatural sånn plutselig midt i sesong 7 her nå. Håper sesong 5 av True Blood tar seg opp litt nå. Vel, det skal sies at jeg er storfornøyd med å sitte og glane på Alexander Skardsgaard, altså! Men det hadde vært fint om resten hadde tatt seg opp litt også. 

Ellers var vi i bassenget i går kveld. Jeg er inne i en "ikke-inspirert-nok-til-å-trene-periode", så da er det greit å røre seg litt likevel, og kamuflere det som lek. Jeg og Karl Yngve øvde oss på å svømme lengst mulig under vann. Karl Yngve har drevet med dykking før, så han lærte meg et par triks. Jeg får fort klaus da, så jeg var fort oppe igjen. Men KY kan svømme nesten to bassenglengder under vann! Tøft! I tillegg hadde vi crawl-kappløp, fordi der er jeg nesten like kjapp som KY, og så hadde vi konkurranse om å ta flest saltoer under vann! Jeg vant med 6 stk foran KY som klarte 3. Jippi! Etterpå daffa vi litt i bolebadet. For ja, vi har tilgang til boblebad som er glovarmt og som vi kan sette på bobler på etter ønske! Det er jo verdt det å komme på besøk bare for det! Eller hva? Der kan vi sitte på sene Desemberkvelder (ja, faktisk) og nippe til et glass hvitvin...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar