mandag 24. oktober 2011

Bryllupet vårt - Tid For Kake!


I dette innlegget vil jeg gjerne vise dere alle de fine kakene vi hadde i bryllupet vårt! Ingen av dem er bestilt fra bakeri, alle er laget av ulike bryllupsgjester! i tillegg får dere se en ekstremt lekker sekvens av brudeparets kakesnitting og spising av kake, fanget på film av Astrid. Legg særlig merke til kjeften på brura, foråsiesånn! ...ikke det at dere ikke hadde gjort det uten at jeg sa det, da. Jeg var litt i tvil om jeg skulle publisere disse ekstremt lekre bildene av meg selv, men shit, la gå!



Den fine brudekaka, laget av flinke tante Kirsti og onkel Narve! (Tror det var flere assistenter med på kakebaking og pynting også, så si fra hvis noen er glemt!)





Oppå brudekaka stod dette stilige paret, som også stod oppå kaka til Pappa og Gunnveig i deres bryllup.



Kaka snittes...



Brudgommen mates.



Joda, smakte bra, dette!



Brura er klar for kake! De som ikke ser det er blinde... Som min kjære stemor sa det: "Helene, du træng no itj å gap som en trast-unge heller da!"  Og det har hun forsåvidt rett i, sånn i retrospekt. Hehe.

 

...så jeg skjønner forsåvidt godt hvorfor han tok kaka selv!



...selv om jeg tydeligvis ikke skjønte det da! Mannen har en veldig rask unnamanøvreringsteknikk! Imponerende!




"Gi mæ kak! No!"




"Om nom nom!"

Ellers var det utrolig mange fine kaker, som jeg bare må vise dere!



Den største overraskelsen av alle var de utrolig stilige pandabjørn-kakene som min venninne Tone hadde laget! De var helt fantastisk gjennomførte! Jeg viste at Tone var flink, men SÅ flink?! Hjelpe meg! Hun har til og med laget en brude-bjørn og en brudgom-bjørn. Hvis dere ser nærmere på fatet, så ser dere noen ugler og kaniner ved "bruden" og tangenter ved "brudgommen". Hun har rett og slett laget oss!



Her ser dere tangentene i nærmere øyensyn!



Sånn ser man ut på tunga etter å ha spist pandabjørn! De var kjempegode! :)



Min lillesøster Heidi lagde sin fineste kransekake noensinne!



Fineste Ann-Elise lagde denne nydelige kaka med USA-tema! Elsker brudebilen oppå!



Min søte svigerinne Eli lagde fantastiske muffins med bringebærpynt! Jeg blir glad bare av å se på dem! Og for et herlig serveringsfat!



Tante Hilde lagde Skjelvende, som er hennes signaturdessert! Det er en fløtebasert gelesak farget rosa med konditorfarge. Det blir ofte litt søtt for min smak, men jeg synes det hører hjemme på et kakebord visuelt sett! man trenger jo litt rosa!



Og sist, men ikke minst: Min lillebror Sivert på elleve bakte muffins og pyntet dem med seigmenn (på bestilling fra meg). Man ser jo dessuten godt at det er brudemuffins! Har dere sett et så nusselig brudepar før?



Kakene står klare til folket! Elsker den døra i bakgrunnen! Man ser liksom inn på festen. Dere kommer til å se det enda tydligere i neste bryllupspost, forresten!

Tusen hjertelig takk til alle kakebakerne for at dere lagde så gode og ikke minst fine kaker! Jeg har dessverre ikke bilder av alle kakene, men vi er utrolig takknemlige ovenfor alle som bakte til bryllupet vårt! Fotografer i dette innlegget er Astrid Riddervold  og Silje Marie Nørsettj!

Hvilken kake er din favoritt, og hvilken kake mener du at absolutt bør være med i et bryllup? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar