onsdag 28. september 2011

Amerikansk lakris - Er den så ille som de sier?

Ok, dette innlegget blir på norsk. Hvis du vil lese helnorsk kan du gå inn på Helene Harefrøkens blogg. Der er alle innlegg på norsk, og de fleste innlegg du finner her, finner du også der. 

Før jeg og Karl Yngve reiste til USA fikk vi høre at vi ikke kom til å finne noe særlig bra lakris der borte! Det er bare hæslig, sa de. Tror muligens det var Stian som kom med dette utsagnet. Vel, i helga var vi klare for snop (ja, vi spiser faktisk snop bare i helga!!), så vi fant ut at Stians påstand måtte testes! 

Ok, når det gjelder sjokolade har vi ikke funnet noe dugandes enda. Vi prøvde oss på noe sjokolade vi fant i butikken, men nix! Ikke godt! Det var ikke en gang verdt å ta bilde av den. Lakrisen, derimot...Jeg hadde gått og sett lengselsfullt på denne boksen med lakrispinner på Trader Joe's, nærbutikken, siden første gang vi var der for snart to uker siden. Det kommer dermed kanskje ikke som noen overraskelse at boksen med lakrispinner var det første jeg grafsa til meg i helga!


Fresht og fint design, sterke farger og pasteller. Helt grei paknings-design.

Og innholdet innfridde faktisk også! De var akkurat sånn som lakrispinner skal være! Fin og passe crispy konsistens, iIkke for salt, ikke for søt, og candygreiene utapå var bra saker, muligens med unntak av de lilla, da den smaken hadde en litt besk tendens. Ja, for de forskjellige fargene har forskjellig smak, akkurat som NonStop. Visste du ikke at NonStop'ene smakte forskjellig, sier du? Vel, jeg er gift med en NonStop-elsker, så tro meg, jeg vet. Jeg vil anta at lakrispinner er min ekvivalent til NonStop. Ergo er jeg i fyr og flamme over lakrispinne-funnet mitt! Jeg skal pakke kofferten full av lakrispinner til skal hjem!

Vi fant også en gammel kjenning! Denne vet vi jo er god! Veldig greit at nærbutikken har den da! :)

Har du noen gode godteriopplevelser fra det store utland? Er det noe du savner, kanskje? Det hadde vært stas å høre om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar